08 January 2016

いま

I'm panicking because I can't remember the lyrics to my childhood favourite songs...but I also don't know the lyrics of my new favourite songs by heart yet.

In the words of Sylvia Plath:
August rain: the best of the summer gone, and the new fall not yet born. The odd uneven time.
...

This song and 东风破 are the first two songs that I learned. Though I'm happy that I managed to remember all but 3 lines of lyrics from this song in the time it took to wash my hair (aka a really long time).

The internet does not agree on who the original singer is, but this version is the set of lyrics that I remember.



用我的晚安陪你吃早餐 记得把想念存进扑满
我望着满天星在闪 听牛郎对织女说要勇敢
 
别怕我们在地球的两端 看我的问候骑着魔毯
飞 用光速飞到你面前 让你能看到十字星有北极星作伴
 
少了我的手背当枕头你习不习惯
你的望远镜望不到我北半球的孤单
太平洋的潮水跟着地球来回旋转
我会耐心的等 随时欢迎你靠岸
 
少了我的怀抱当暖炉你习不习惯
E给你照片看不到我北半球的孤单
世界再大两颗真心就能互相取暖
想念不会偷懒 我的梦统统给你保管

No comments: