22 January 2018

错过的时间怎么买

Been re-listening to all my Jay Chou songs these couple of days. Was reminded by manga (so happy that I retain enough chinese to understand the raws) and a conversation with friends about the celebrities that we found good looking. I've also finally listened to his new album, which isn't much to my taste except this song (it sounds like a soundtrack song because it is):


男:假装我们还在一块 我真的演不出来
        还是不习惯你不在 这身份转变太快

女:画面里不需要旁白 却谁都看的出来
        是我情绪涌了上来 想哭却一遍空白
男:雪地里相爱 他们说零下已结晶的誓言不会坏
合:但爱的状态 却不会永远都冰封 而透明的存在
        轻轻飘落下来 许下的梦融化的太快 或许我们都不该醒来
女:你还是住在我的回忆里不出来
男:让我们微笑离开让故事留下来
合:放手后爱依然在 雪融了就应该花开
        缘若尽了就不该再重来
女:你依旧住在我的回忆里不出来
男:我离开将你的手交给下个最爱
合:纠缠与固执等待 反而是另一种伤害
        彼此紧握的手松开 去拥抱更多未来
男:错过的时间怎么买 谁都付 不出来
女:或许我们学会释怀 让过去安静下来

合:雪地里相爱 他们说零下已结晶的誓言不会坏
        但爱的状态 却不会永远都冰封 而透明的存在
        轻轻飘落下来 许下的梦融化的太快 或许我们都不该醒来
女:你还是 住在我的回忆里不出来
男:让我们微笑离开让故事留下来
合:放手后爱依然在 雪融了就应该花开
        缘若尽了就不该再重来
女:你依旧住在我的回忆里不出来
男:我离开将你的手交给下个最爱
合:纠缠与固执等待 反而是 另一种伤害
       彼此紧握的手松开 去拥抱更多未来

It's so hard picking a favourite line for the post title, the runner up is "让过去安静下来" but also all the lines where they both sing. 

Now excuse me while I go watch Now You See Me, which I just found out stars Jay Chou. And that there's a sequel, featuring his song! 

No comments: